NE ARAMAK İSTERSİNİZ.

Vodafone Green Office Oldu

WWF’in Türkiye'deki ilk “Green Office” Diploması Vodafone Türkiye’nin oldu

WWF’in Türkiye'deki ilk “Green Office” Diploması Vodafone Türkiye’nin oldu

Sürdürülebilirlik stratejisi doğrultusunda çevre üzerindeki etkilerini en aza indirmeye odaklanan Vodafone Türkiye, WWF’in “Green Office (Yeşil Ofis) Programı” kapsamında Türkiye’nin ilk “Green Office” diplomasını almaya hak kazandı.

Vodafone, Mart 2011’de Maslak Plaza’da daha çevre dostu tercihler yapmak yolunda başlattığı “Green Office” süreci sonucunda, 1 yılda erkek tuvaletlerinde kullanılan suda yüzde 50 ve asansör önü aydınlatmalarında kullanılan elektrikte ise yüzde 87 oranında elektrik tasarrufu sağlarken, atık yönetimi konusunda da önemli çalışmalar gerçekleştirdi.
 

Ekolojik ayak izini azaltmak hedefiyle çalışma ortamında bir tasarruf mekanizması oluşturmak ve çalışanlarında doğal kaynakların bilinçli kullanımına ilişkin farkındalık yaratmak yolunda gerçekleştirdiği çalışmalar, Vodafone Türkiye’ye WWF’in “Green Office Programı” kapsamında Türkiye’nin ilk “Green Office” diplomasını getirdi.
 

Kendi iş yapma süreçleri ve çalışma ortamından başlayarak ekosisteminde varlık gösteren tüm tedarikçileri ve müşterileri kapsayacak şekilde karbon ayak izinin azaltılmasını hedefleyen Vodafone Türkiye, “Green Office” sürecini Mart 2011 itibarıyla Vodafone Maslak Plaza’da başlattı.
 

Bu program kapsamında ilk yıl hedefi olarak kendisine elektrik ve su tasarrufu alanlarını belirleyen Vodafone, bu çerçevede gerçekleştirdiği iyileştirme çalışmalarıyla WWF’in dünya çapında yürüttüğü ‘Green Office Programı’nın en başarılı uygulamaları arasına girmeye hak kazandı.
 

Vodafone Türkiye, 12 yıllık bilgi birikimi ve 250'nin üstünde kurum ve 500’ün üstünde ofisle global bir ofisler ağı sunan “Green Office Programı” kapsamında bu diplomayı alarak, Türkiye’de düşük karbon ekonomisine geçiş sürecine öncülük etme yolundaki kararlılığını bir kez daha ortaya koydu.
 

Vodafone Türkiye, “Green Office” diplomasını, WWF-Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Uğur Bayar ve Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel’in katılımıyla düzenlenen bir törenle aldı.


Uğur Bayar: “Vodafone’un Green Office çevre yönetim sistemine sahip olması, ekolojik ayak izini azaltarak kaynakları verimli kullanmasına ve önemli bir tasarruf yapmasına imkan tanımıştır.”

Törende konuşan WWF Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Uğur Bayar, “Green Office Programı’na katılan şirketlerde ofis kaynaklarının kullanımı sistematik bir şekilde değerlendirilerek tasarruf kriterleri belirleniyor ve ofislerin kendi çevre yönetim sistemini oluşturmaları sağlanıyor. Vodafone Maslak Plaza’nın ilk yılın sonunda Green Office diplomasını alması bizler için de gurur kaynağıdır. Ülkemizin en büyük GSM operatörlerinden biri olan Vodafone’un Green Office çevre yönetim sistemine sahip olması, ekolojik ayak izini azaltarak kaynakları verimli kullanmasına ve önemli bir tasarruf yapmasına imkan tanımıştır. Bugün Türkiye’deki küçük büyük bütün şirketlerin Green Office Programı’na katılmasını öneriyorum,” dedi.
 

Hasan Süel: “Çevre üzerindeki olası etkilerimizi en aza indirmeye odaklanıyoruz”

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel ise, WWF gibi dünyanın en büyük doğa kuruluşlarından biri tarafından bu sertifikayı almaya hak kazanmanın, üstelik bu diplomayı Türkiye’de alan ilk kurum olmanın büyük bir kıvanç kaynağı olduğunu belirttiği konuşmasında, şunları söyledi: “Tükenen dünya kaynakları, artan nüfus ve iklim değişikliği gibi konuların dünya çapında en önemli gündem maddelerinden biri haline geldiği günümüzde, sürdürülebilirlik artık anahtar kelime haline gelmiş durumda. Ancak bu bakış açısıyla fark yaratmak, toplum için gerçek anlamda fayda sağlamak için sürdürülebilirliği kurumsal bir değer olarak benimsemek ve tüm iş yapma biçimlerine entegre etmek gerekiyor. Biz de Vodafone Türkiye olarak sürdürülebilirliği temel iş stratejilerimizin ayrılmaz bir parçası olarak görüyoruz. Global bir bilgi birikimine sahip olduğumuz mobil iletişim teknolojileri aracılığıyla toplumumuz için en iyi değeri yaratmak üzere çalışırken, aynı zamanda piyasaya sunduğumuz ürün ve hizmetlerden çalışma ortamımıza ve çalışanlarımıza kadar çok geniş bir çerçevede çevre üzerindeki olası etkilerimizi en aza indirmeye odaklanıyoruz.”
 

“Green Office sertifikasını diğer binalarımızda da yaygınlaştırmayı hedefliyoruz”

Konuşmasında WWF işbirliği ile hayata geçirdikleri Green Office Programı’nın ayrıntılarına değinen Süel, şöyle devam etti: “Green Office Programı, iklim değişikliği ile mücadele konusundaki stratejik yaklaşımımızın en önemli parçalarından birini oluşturuyor. Bugün hepimizin gündelik hayatının çok büyük bir bölümü, ofis ortamlarında geçiyor. Dolayısıyla ülkemizde düşük karbon ekonomisine geçiş sürecine katkı sağlayabilmek için, bu süreci öncelikle ofis ortamlarımızdan, kendi çalışanlarımızdan ve iş süreçlerimizden başlatmamız gerekiyor. Biz de bu program kapsamında, iş yapış şekillerimize ilişkin çeşitli tasarruf kriterleri belirledik ve bu kriterler çerçevesinde çalışma ortamlarımızda daha sürdürülebilir çalışma ve tüketim alışkanlıklarının yaygınlaştırılmasına odaklandık. Bu yoldaki çabalarımızla WWF’in Green Office Programı’nın dünya çapındaki en iyi uygulamaları arasında girmeye hak kazandık. Bundan sonraki süreçte hedefimiz, Vodafone Plaza adına aldığımız “Green Office” sertifikasını, diğer binalarımızda da yaygınlaştırmak.”
 

1 yılda yüzde 87 elektrik tasarrufu

Elektrik tüketimi alanındaki çalışmaları kapsamında bir yandan kullandığı enerjinin küresel iklim değişikliğine etkisini azaltırken, diğer yandan enerji tasarrufu sağlamaya odaklanan Vodafone Türkiye, bu çalışmaları kapsamında Maslak Plaza’da bulunan asansör önü aydınlatmaların armatür cinsini değiştirerek, 6 ayda toplam 118,366kW/h, yani yüzde 87 oranında tasarruf elde etti. Elektrik tüketimini yüzde 81 oranında azaltan Vodafone, böylelikle 4 kişilik 43 ailenin ortalama bir yıllık elektrik giderine denk gelecek oranda tasarruf sağlamış oldu.

“Green Office” iyileştirme alanı olarak ilk yılında elektrik, su ve atık tüketimi konularına öncelik tanıyan Vodafone Türkiye, su yönetimi alanında gerçekleştirdiği çalışmalarla da yıllık yaklaşık yüzde 50 oranında, yani bir olimpik havuzun yaklaşık yüzde 35’i kadar tatlı su tasarrufu sağladı.

TAMAMINI OKU

Türkiye'nin Ekolojik Ayak İzi Raporu

PAYLAŞ !

Mesajı yaymamıza yardımcı ol.