WWF-Türkiye Doğa Öncüleri Gençlik Programı 2022 Ortaokul Finalistleri

Güncelleme Tarihi May, 31 2022

MEHMET SUPHİ EGEMEN ORTAOKULU MANİSA

Biyoçeşitlilik, yaban hayatı ve doğa: Milli Park ziyaret edildi, Orman müdürlüğü yetkilileri tarafından milli parktaki bitki çeşitliliği ve yaban hayatı ile ilgili seminer verildi. Öğrenciler yeterli bilgi düzeyine sahip değillerdi, proje sonunda milli park tabiatı ile ilgili sunumlar hazırlayıp diğer okullara sunum yaptılar.
 
Balıkesir Şehit Prof. Dr. İlhan Varank Bilim ve Sanat Merkezi




Tatlısu ve Deniz: Yağmur suyunun çeşitli parametreler bakımından test edilerek depolanmasını sağlamak için IoT tabanlı otomatik bir yağmur suyu hasat sistemi geliştirilmesi amaçlanmıştır. Sistemin geliştirilmesinde; pH sensörü, su bulanıklık sensörü ve TDS iletkenlik sensörü olmak üzere su kalitesini belirleyen sensörler kullanılmıştır. Toplanan suyu kalitesine göre ayırarak, uygun yerlerde kullanmayı amaçladılar.

Dörtdivan Yunus Emre İmam Hatip Ortaokulu-Bolu

Biyoçeşitlilik, yaban hayatı ve doğa: DÖRTDİVAN DÖRT AKBABA, akbabalar ve karşı karşıya oldukları ekolojik ve kültürel tehditler konusunda ilçe halkı düzenlenen şenlikle bilinçlendirildi. Bu bilinçlendirmeler posterler, sosyal medya, panolar, etrafa asılan metinler ve belgeseller aracılığıyla devam etti.

Naciye Havva Manavuşak Ortaokulu, Antalya





Tatlısu ve Deniz: Bir Damlayı Kurtar, Tüm Dünyayı Kurtar! Her ayın en fazla su tasarrufu yapan öğrencisini seçilip ödüllendirildi. Bu sayede projenin başında projeye ilgi gösteren öğrenciler ile proje sonunda projeye ilgi gösteren öğrenciler arasında çok büyük fark yaşandı. Projemiz okulumuzda 450 öğrenciye ulaşırken projemizi E-Twinning platformuna taşıyarak yaptığımız Quizizz su tasarruf farkındalık anketi ile 2011 öğrenciye ulaştık. Elde edilen sonuçlarda proje katılımcılarının su kullanım alışkanlıklarında olumlu değişimler oldu.

Uludere Cumhuriyet Ortaokulu-Şırnak

Tatlısu ve Deniz: Suyu Farket projesinin amacı susuzluk ile ilgili hem öğrencileri hem velileri bilgilendirmek ve suyu daha tasarruflu bir şekilde kullanmak konusunda bilinçlendirmek. Su Döngüsü Deneyi, Bölgesel su kaynaklarının araştırılması, ilin son 10 yıldaki yağış grafiğinin oluşturulması ve incelenmesi, su ile ilgili ilginç bilgileri içeren dergi sayfaları,su tasarrufu slogan yarışması, dünya su günü etkinlikleri yapıldı.

Namık Kemal Ortaokulu-Antalya





Plastik: Mataram Yanımda Projesinin amacı, öğrencilere okulda ne çok plastik şişe biriktiğini göstermek ve bunun neden değişmesi gerektiğini anlatmak.Bir hafta boyunca okulda plastik atık toplandı ve ardından sergilendi. Plastiğin doğaya verdiği zararla ilgili bilgilendirme çalışması yapıldı. Sonunda da  Çarşamba günlerini Mataram Yanımda  günü ilan edildi.

Borsa İstanbul 75.Yıl Yatılı Bölge Ortaokulu, İstanbul

Biyoçeşitlilik, Yaban hayat ve Doğa: Proje amacı, nesli tükenme tehlikesi ile karşı karşıya olan su semenderinin bölge halkı tarafından tehlikeli bir hayvan zannedilip öldürülmesinin önüne geçmek ve yaşamlarına devam edebilmelerine çözüm bulmak. Proje için belirlenen alanlara levha yerleştirildi. Bölge Halkına broşür ve tanıtıcı bilgiler dağıtıldı. İlçe okullarına su semenderi ile ilgili pano oluşturuldu.

Beyciler Mukaddes Sönmez Ortaokulu-İzmir

Biyoçeşitlilik, Yaban hayat ve Doğa: Yarının Doğası için Biyoçeşitlilik projesinin amacı biyoçeşitlilik kavramının anlaşılması ve daha fazla irdelenmesi oldu. Blog sayfası açıldı, öğretim üyelerinden konuşmacıların okula ziyareti sağlandı. 220  kişi görüş yazısı yazdı.Doğa yürüyüşü ve fotoğraf sergisi gerçekleştirildi.

Ege İhracatçı Birlikleri Ortaokulu, İzmir

Plastik: Başka Evimiz Yok projesinde amaçlananlar; geri dönüşüm için plastik atık toplama oranının %82 arttırılması,  velilerin ve öğrencilerin bilinçlenme oranının %84 arttırılması, tek kullanımlık plastiklerin kullanım oranının %55 azaltılması.Bunlar için anketler uygulandı, afişler hazırlandı, 3 boyutlu pano oluşturuldu, kapak toplama kutuları konuldu. Dünya kostümlü öğrenciler sınıflarda bilinçlendirme çalışması yaptılar. Plastik toplama kutuları konuldu vb.

Ovabağ Ortaokulu, Diyarbakır

İklim ve Enerji: Proje amacı, daha yeşil ve temiz doğa. Ağaç sayısı arttı. Çocuklar çevre konusunda daha bilinçli oldular. Sadece çocuklar değil veliler de bu konuda bilinçlendiler.

Esenyurt Zübeyde Hanım Ortaokulu, İstanbul

Plastik: Doğayı Koruyorum Plastiği Dönüştürüyorum. projesinin amacı kullandığımız plastik ürünleri hayatımızdan çıkarmak(plastik su şişeleri gibi), daha evvel kullanıp atık halinde ayrıştırdıklarımızı ise doğaya karıştırmadan basit ve uzun süre kullanılabilir ürünlere dönüştürmek. (Çanta, sunum kabı, saat, oyuncak, kumbara vs.)

Kazım Şanöz Ortaokulu/Antalya




İklim ve Enerji: Yeşil Hareket projesinde iklim krizi ve karbon ayak izi ve enerji tasarrufu hakkında öğrenci ve velilere yönelik bilgilendirme çalışması yapmak. “Yeşil Hareket” Proje konusuna uygun bir “drama” hazırlandı, Nisan 2019 / Nisan 2022 elektrik tüketim miktarı tespit edilerek aradaki farkı
karşılaştırıldı ve son olarak da Kulüp öğrencilerinin filizlendirdikleri narenciye tohumlarından 130 ağaç fidesi yetiştirildi.

Kaymakam Özgür Kurak Ortaokulu, İzmir




Dönüşüm Bahçesi: Atıklardan peyzajı yapılan dönüşüm bahçemizin ilçe ilkokulları tarafından ziyareti ve bilgilendirmesi gerçekleşti. TRT haber programında doğa öncüsü projesi ve dönüşüm bahçemiz ve amacımız haber yapıldı. İlçe tarım web sayfasında ve okulumuz web sayfası ve dergisinde projemiz yayınlandı. Bütün öğrencilerimiz dönüşüm bahçesini ziyaret etti amacımız anlatıldı.

ENKA Okulları-İstanbul

İklim ve Enerji: Proje amacı, Covid-19 döneminde sınıf camlarının sürekli açık kalmasıyla okulun yaşadığı ısı kaybını önlemek.Gerçekleştirilen yöntemlerle harcanan gaz miktarı ve okul faturası düştü. Öğrenciler karton levhaları alüminyum folyo ile kaplayarak kaloriferlerden yayılan ısı enerjisini sınıfa dönmesini sağladılar.

İzmir, Konak, Saliha Hüseyin Özyavuz Ortaokulu

Başlangıç noktamızda tohumların çeşitlerini sürdürülebilir olduklarını bilmiyorduk. Gıda üretiminde tohumun ne kadar önemli olduğunun farkında değildik. Ata tohumu ve hibrit tohumu ayrımı yapamıyorduk. Proje bitiminde tohumun önemini, sürdürülebilir tarımın tohumlarla ilişkisini kavradık. Hibrit tohum ve ata tohumu ayrımı yapabildik.


Özel Çiğli Bilim Doğa Ortaokulu-İzmir





Plastik: Doğalar Arası İşbirliği projesinin amacı okulda tükettiğimiz atıkları eğitim-öğretimde (ödevler, projeler vb.) kullanmak. Amacımız atık tüketimimizi azaltmakla birlikte ortaya çıkan atıkları ödevlerde, projelerde kullanarak çevreye zararını en aza indirmek.

İTÜ ETA VAKFI ÖZEL SANCAKTEPE DOĞA KOLEJİ-İstanbul

Plastik: Geri Dönüşüm Heykel projesinde amaç, plastik tüketimine dikkat çekmek / her gün öğrencilere dağıtılan, öğrenci başı 2 pet şişe, ve plastik atıkların çoğalması sebebi ile plastik şişeden matara ya geçiş sürecine dikkat çekmek.

Hisar Okulları-İstanbul

Tatlısu ve Deniz:
Denizin Renklerinde, Başlangıçta pandemi sürecinde tüketilen plastik tüketimini azaltmak amacıyla tüketilen plastik şişelerden bir geri dönüşüm kutusu tasarlandı. Bu plastik şişelerin kapaklarından yeniden kullanıma yönelik görsel sanatlar derslerinde kullanılmak üzere boya paletleri tasarlandı. Permakültür alanımızda kompost yapmak üzere gıda atıklarını toplandı. Toplanan 23 kg plastik şişe Hena Geri Dönüşüm firmasına satıldı.

Bu gibi bir çok diğer aktivite ile okuldaki topluluğun farklı çevresel  konular  ile ilgili farkındalıkları arttı ve gündelik hayatlarında da devam ettirecekleri, çevreye duyarlı kalıcı davranış değişiklikleri oldu.

FAYDALI BİLGİLER